sunnuntai 6. joulukuuta 2015

Vähän joulutunnelmaa

Studia-messut, sairastaminen, Teemun synttärit ja itsenäisyyspäivä, niistä on tää kulunut viikko tehty. Oltiin keskiviikkona siis koulun kanssa Studia-messuilla, jossa siis oli eri opiskelupaikkojen pisteitä. Paljon ainakin erilaisia lehtisiä tarttui mukaan, vaikka sanoikin, ettei kyseinen ala kiinnosta tippaakaan :D Useisiin arvontoihin tuli ainakin osallistuttua, mutta ei voittoa oo ainakaan vielä kuulunut. Mulle messuilta ei valitettavasti jäänyt oikein mitään kunnollista käteen, mikään ei tunnu omalta alalta, mikään ei kiinnosta. Paluumatkalla mietin bussissa pääni puhki, että mitä mä oikeesti haluan tehdä "isona" ja kyllä se vaan on se liikunnan- ja terveystiedon opettajan ammatti, mikä ainoastaan kiinnostaa. Mulle vaan tuli tossa pari viikkoa sitten kauhea kammo, etten haluakaan kyseiseen ammattiin, koska sinne on tosi vaikea päästä opiskelemaan ja en oo mikään esiintyjäihminen, niin ku livenä siis. Silti, se on ainoa mikä tällä hetkellä kiinnostaa, joten ei kai tässä muu auta kuin yrittää Jyväskylään hakea. Jos en pääse, sitten pidän välivuoden, ei sen kummempaa.1 A3EC06D6-E2F2-467D-84AE-B5522AF1E469_zpsh4ju2ccw Pidin viime viikonloppuna ensimmäisen Periscope-lähetykseni. Päätin vaan yhtäkkiä, että joo voisin tehdä nyt lähetyksen ja ilmotin siitä Instagramissa. En osannut aluksi oikein käyttää sitä, mutta kyllä se sitten siitä lähti jotenkin sujumaan. Höpöttelin vaan ja vastailin ihmisille kysymyksiin, tuli myös joitain ns. haasteita tehtyä, haha. Aikaahan vierähti odoteltua enemmän, yli 2 tuntia yhteen lähetykseen :-D Mä oon semmonen ihminen, että kun mua jännittää, niin mun kaula menee ihan punaiseksi. Sainkin monia kysymyksiä siihen liittyen lähetyksen aikana, näyttihän mun kaula kieltämättä aika kaamealta. Tossa oikealla vähän huono kuva, mutta siitä voi ehkä havaita ton punasuuden määrän kaulassa. Tällä viikolla tein myös yhden lähetyksen, ei kyllä enää jännittänyt yhtään niin paljon! Sattuiko joku teistä katsomaan jompaa kumpaa lähetystä?3 2 Tulin sitten Studia-messuilla/messujen jälkeen kipeäksi. Paluumatkalla tunsin kurkussani ihme tunteen ja no, seuraavana päivänä olikin sitten kunnon niiskutus päällä. En oo koko syksynä ollut kipeä, mitä oon ihmetellyt, kun aina yleensä syksyllä kerran tulee sairastettua. No, nyt se sitten tuli, hieman normaalia myöhemmin ja tietenkin juuri silloin, kun aika ei ole hyvä. Meillä oli siis perjantaina koulussa itsenäisyyspäivänjuhla ja mä olin airueessa toisena tyttönä. Kuumeisena sitten kyseisestä tehtävästä suoriuduin, muuten jätin koulun välistä perjantaina. Onneksi kuume ei kestänytkään hirveän kauaa, tässä ollaan jo paranemaan päin pikkuhiljaa :) Kurkku tosin viime yönä hieman tuntui kipeältä ja nyt yskin limaa, mutta kuume on poissa ja samoin yöllinen kokoaikainen niistäminen.IMG_1313 IMG_1327 IMG_1351 IMG_1410 IMG_1302 IMG_1375 IMG_1365 IMG_1392 Koristelin mun huoneen muuten vihdoin perjantaina! Siinä menikin useampi tunti, kun ensin piti siivota tää sikolätti ja sitten vasta pääsin koristelemaan. Teemu oli tuolla välin töissä ja yllätin hänet sitten tällä tavalla illalla. Olin ostanut pari uutta jouluvaloa salaa samalla, kun ostin Teemulle synttärilahjan. Tossa alla tommonen tosi lyhyt esittely myös videolla tosta huoneesta :) Eilen oli Teemun synttärit ja ne sujui hyvin! Teemu tosin oli päivällä töissä, niin jäi yhteinen aika vähäisemmälle, mutta ihan hyvin kumminkin kerettiin yhdessäkin olla. Mä tein ekaa kertaa kanapastaa ihan omalla reseptillä ja Teemu kehu maasta taivaisiin sen, itse en valitettavasti oikein mitään maistanut flunssan takia. En oo päässyt nyt tiistain jälkeen treenaamaan ollenkaan, mikä on vähän ahdistava ajatus.Tänään aattelin kumminkin edes keskivartaloa tehdä ja toivon, että huomenna pääsen jo treenaamaan. Mulla kun kertyy niin nopeesti kaikki mahaan, kun en pääse kuluttamaan ja muutenkin, onhan se nyt kiva treenata! Mutta joka tapauksessa hyvää itsenäisyyspäivää kaikille <3!

12 kommenttia:

  1. saisko kanapastan reseptiä ? 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei joo, aattelin tehä ihan postauksen siitä! :P

      Poista
  2. Mulla taasen on sellaset fiilikset, etten haluais opiskella enää ollenkaan.. Yhtä tuskaa tää neljättä vuotta ammattiopistossa junnaaminen, eikä tää alakaan tunnu yhtään omalta. Jo ensimmäisen vuoden jälkeen iski jäätävä epätoivo, jo pidemmän aikaa jäytänyt masennus otti vallan ja jouduin ottamaan sairaslomaa. Siitäkös opettajat vasta riemastuivat ja ajattelivat pitää mua täällä normaalia pidempään. Mikä parasta, kuulin jälkeenpäin että sellasetkin ihmiset valmistuivat normaalisti kolmeen vuoteen, joilla oli vähemmän opintoviikkoja ja suorituksia kuin minulla. Miten se voi edes olla mahdollista? En tiedä. Nuo varmaan kehittävät täällä jotain vihaa oppilaita kohtaan. Hankaloittanut muutenkin se, että muutamat opettajat ovat häirinneet ja kiusanneet mua ihan kunnianloukkaussyytteisiin asti. Onhan tää ikävää touhua, kun ei kukaan meinaa tällaista uskoa. Tai eivät ainakaan tiedosta, että tällaista oikeasti tapahtuu eikä se ole pelkkää harhakuvitelmaa.

    Haluankin toivottaa sulle tsemiä opintielle ja onnea hakuihin. Jyväskylä on ihana paikka! Oon asunut täällä koko ikäni.

    Asiasta kukkaruukkuun, oot todella kaunis ja pidän kovasti blogistasi sekä videoista. :)

    -Riikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eikä :( Ihan hirveää varmasti. Itsellä ei oo ikinä ollut tilannetta, jossa opettaja olisi ilkeä jne. niin en sillä tavalla tiedä, mutta osaan kyllä kuvitella. Toivottavasti saat asiat kuntoon ja opettajat saavat ansionsa mukaan!

      Kiitos paljon sulle ja tsemppiä! :)

      Poista
  3. heiii mistä noi ihanat valoovaihtavat jouluvalot? :--) ylisöpöt

    VastaaPoista
  4. Kannatta kysyä kaupunkisi ylä- ja ala-asteilta tarvitaanko jossain välissä siellä sijaista, koska siellä pääsisit oikeasti näkemään millaista on opettajan työ ja Tykkäätkö siitä :-) itse ainakin lukion ylioppilaskirjoitusten jälkeen olin muutaman kerran tekemässä sijaisuuksia ja se kyllä avasi silmäni :) suosittelen sinullekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa joo niin voisikin kysyä :) Kiitos vinkistä!

      Poista
  5. ihania kuvia susta, oot tosi kaunis :) ja kanapasta on kyllä niin hyvää, tykkään erityisesti semmosesta mihin on lisätty pestoa :)

    VastaaPoista
  6. Luin sun askia ja itse kun en käyttäjää omista niin ajattelin tulla tänne kommenttini laittamaan. Musta on tosi ihanaa kun sä olit ostanut äidillesi sohvan:) muutenkin sä omaat tosi kivan luonteen,vaikka itsekin olen vähän täydellisyyteen pyrkivä ja se haittaa mua. Ennen en tykänny sinun blogistasi, mutta nyt kun olen enemmän alkanut seuramaan sinua täällä somessa,niin tää blogi tavallaan aukaisee uusia portteja sun elämään :) nää on hyviä postauksia ja sulla on tosi säännöllinen rytmi tän blogin kaa:) tsemppiä tulevaan ja hyvää joulun odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sulle ihanasta kommentista :)! Samoin sinulle!

      Poista